Myymälä

Specific | Eläinlääkäriasema Veteira          The best and cleanest raw materials | Kokkolan Pet Products          non-stop dogwear logo 3[68] - Scandinavian Outdoor Group

Myymälästämme löydän kattavan valikoiman Royal Caninin kuiva- ja märkäruokia, Kokkolan PetProducts puruluita, terveellisiä makupaloja (mm. Specific, AniPuro) ja vapaakaupantuotteita (mm.ravintolisät).  Valikoimassamme on myös HelsiTar mantteleita, Non-Stopin tuotteita, sekä fysioterapiavälineitä.

Hoitajiemme ammattitaito pieneläinten ravitsemusopin alalla on käytettävissäsi kun pohdit lemmikillesi sopivaa ruokavaliota. Suoraan saatavilla klinikalta on Royal Canin ja Specific erikois- ja päivittäisruokia, ja tilauksesta myös muiden valmistajien ruokia.

Tervetuloa ostoksille!

Lyhyesti koiran ja kissan erityisruokavalioista

Jos lemmikilläsi on todettu jokin pysyvä sairaus (esim. sydämen vajaatoiminta, diabetes tai munuaisten vajaatoiminta), on tarve erikoisruokavaliolle. Useasti sairauksien hoitosuunnitelman keskiössä onkin jokaiselle lemmikille yksilöllisesti räätälöity ruokavalio.

Lemmikille, joka tarvitsee erikoisruokavaliota, ylimääräisten makupalojen antamista tulisi ehdottomasti välttää. Mm. sydämen vajaatoiminnassa liiallinen suola makupaloissa lisää riskiä nesteen kertymiseen elimistöön, ja munuaisten vajaatoiminnassa aiheuttaa lisäkuormitusta munuaisille.

Koska erikoisruokavalion syöttäminen terveelle lemmikille saattaa olla jopa haitallista, erikoisruokia saa vain eläinlääkäriltä, ja erikoisruokinnan aloittaminen tehdäänkin siksi aina eläinlääkärin tutkimusten perusteella. Oikean erikoisruokavalion avulla saavutetaan useasti huomattava parantava vaikutus lemmikkisi elämänlaatuun ja elinikään.

Jos lemmikkisi ruokinta mietityttää ja sinulla on kysymyksiä, voit ottaa asian puheeksi käydessäsi eläinlääkärissä, tai olemalla yhteydessä klinikalle!